A szervezeti jellemzők hatása a fejlesztési programok iskolai szintű megvalósulására
PDF

Kulcsszavak

iskola mint tudás-intenzív szervezet
iskola mint tanulószervezet
oktatásfejlesztés
kurrikulumimplementáció
uniós fejlesztési programok

Hogyan kell idézni

Fazekas, Ágnes. (2014). A szervezeti jellemzők hatása a fejlesztési programok iskolai szintű megvalósulására. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 2(4), 43–66. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6517

Absztrakt

Az itt olvasható tanulmány „A közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai” című OTKA-kutatás keretein belül lezajlott adatfelvételre épül, melynek során csaknem 600 olyan iskolában gyűjtöttünk adatokat, amelyek uniós társfinanszírozással megvalósított fejlesztési programokban vettek részt. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy az iskolák bizonyos szervezeti jellemzői milyen módon befolyásolják közoktatás-fejlesztési programok osztálytermi folyamatokra gyakorolt hatását. A változók két csoportját elemezzük: egyfelől azokat, amelyek a fejlesztési beavatkozások tartós és mély hatásának a megragadását teszik lehetővé, másfelől azokat, amelyek annak a leírását segítik, hogy egy-egy iskolát milyen mértékben jellemeznek a tudás-intenzív szervezetek sajátosságai. Ez utóbbiakat nyolc olyan összetett változóval mértük, amelyeket több primér változóból képeztünk. A két változócsoport közötti összefüggések elemzése azt mutatja, hogy a fejlesztési beavatkozások szignifikáns mértékben nagyobb hatást gyakorolnak azokban az iskolákban, amelyek tudás-intenzív szervezetként működnek.

PDF
Copyright (c) 2014 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.