Innovációk keletkezése és terjedése egy budapesti általános iskolában
PDF

Kulcsszavak

Innova kutatás
oktatási innováció
esettanulmány
innovációk születése
innovációk terjedése
helyi szintű innovációk

Hogyan kell idézni

Fazekas, Ágnes. (2018). Innovációk keletkezése és terjedése egy budapesti általános iskolában. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 6(1), 42–58. https://doi.org/10.21549/NTNY.21.2018.1.3

Absztrakt

Jelen tanulmány a helyi pedagógiai innovációk születésére és terjedésére fókuszálva mutatja be és elemzi egy különösen dinamikus és tudás-intenzív budapesti általános iskola innovációs tevékenységét. Az elemzés alapját az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetében megvalósított „Innova kutatás” keretében végzett több napos intenzív terepmunka adta. Az esettanulmány az elemzett intézmény innovációs történéseit vizsgálja mintegy húszéves időtávra visszatekintve. Bemutat számos helyi innovációt: olyanokat, amelyek külső ösztönzők nyomán jöttek létre és olyanokat, amelyek keletkezése mögött pusztán belső motiváció állt; olyanokat, amelyek hosszú távon sikeresnek bizonyultak, és olyanokat, amelyek kudarcosan zárultak; olyanokat, amelyek elszigeteltek maradtak és olyanokat is, amelyek az intézményben széles körben elterjedtek. A tanulmány az iskola innovációs tevékenységét egy, eredetileg az egyes innovációk életének leírására alkalmazott elemzési keretrendszeren belül vizsgálja. Többek között bemutatja a jellemző konfliktus- és problémahelyzeteket az innovációs folyamatok különböző fázisaiban, így például az új ötletek gesztációja, a tervezés, a burjánzás, a visszaesés, az adaptálás és a lezárás kapcsán.

https://doi.org/10.21549/NTNY.21.2018.1.3
PDF
Copyright (c) 2018 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.