Akciókutatás a rendészeti felsőoktatásban: egy tantárgyfejlesztés reflexiója
PDF

Kulcsszavak

rendészeti képzés, akciókutatás, tréning típusú foglalkozások

Hogyan kell idézni

Fekete, M., Bajnok, A., & Hegedűs, J. (2023). Akciókutatás a rendészeti felsőoktatásban: egy tantárgyfejlesztés reflexiója. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 11(2), 20–31. https://doi.org/10.21549/NTNY.41.2023.2.2

Absztrakt

A rendészeti képzés tárgyainak tartalma és módszertana ugyanúgy folyamatos revízióra szorul, mint minden más felsőoktatási tárgyé. Kiindulópontunk szerint a kortárs rendfenntartás korszerű képzést igényel. Az emberközpontú szemléletmód erősítésével a tekintélyelvű, félkatonai stílus helyett a felnőttek tanulásának modelljeinek és módszereinek alkalmazásával lesznek csak képesek az újoncok a társadalmat szolgálni (Blumberg, 2019). A tanulmány megírását a Társadalmi és kommunikációs ismeretek című, a nappali tagozaton 60 órás rendészeti tárgy tanítása és a szerzők tanítás közben végzett folyamatos reflektív munkája inspirálta. Tanulmányunkban az óravázlatok közös tervezéséből és megvalósításából származó tapasztalatokat összegezzük és értékeljük további célok kijelölésével.

https://doi.org/10.21549/NTNY.41.2023.2.2
PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.