Absztrakt
Esettanulmányunkban a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen 2019-ben kezdődött és jelenleg is tartó, pedagógiai célú változási folyamat első szakaszát mutatjuk be, a változásokat irányító csapat tagjainak beszámolói, megélt tapasztalatai, valamint az egyetem stratégiai dokumentumai segítségével. A pedagógiai változások elérésén munkálkodó vezetők, szakemberek és oktatók a tanulási képességek hatékony fejlesztésére, értékelésére, az egyéni tanulási utak mentorálására és a személyességen alapuló, alkotó szakmai közösségek művelésére törekednek. Tanulmányunk célja a pedagógiai célú változási folyamat eredményeinek összefoglalása és elemzése, valamint a szükséges következtetések, esetleg kritikák megfogalmazása a változási folyamat eredményes folytatása érdekében, ezzel is támogatva az egyetem intézményfejlesztési törekvéseit. A felsőoktatási szervezeti változások kontextusában Kotter nyolclépéses változásmodelljét alkalmazzuk a folyamat és az eredmények bemutatására és megvitatására. A tanulmányban leírtak hasznosak lehetnek azok számára, akik hozzánk hasonlóan minőségi felsőoktatás-pedagógia kialakítására kötelezték el magukat az oktatási gyakorlat átalakításával.