A gyakorlat kutatása a neveléstudományban – az akciókutatás
PDF

Kulcsszavak

akciókutatás
tudománytörténet
pedagógiai gyakorlat kutatása és fejlesztése
magyarországi akciókutatások

Hogyan kell idézni

Vámos, Ágnes. (2013). A gyakorlat kutatása a neveléstudományban – az akciókutatás. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 1(2), 23–42. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/5327

Absztrakt

Az akciókutatás rövid története ellenére mélyen beágyazott a humán tudományokba. A tanulmány fölvázolja különös társadalmi szerepét, s megmutatja, hogy milyen elemei tekinthetők módszernek, kutatási-fejlesztési programnak, s mikor értelmezzük komplex episztemológiaként. Szakirodalmának feltárása tudományelméleti és -történeti szerepének bemutatása alátámasztja, hogy az akciókutatás a pedagógiai gyakorlat kutatásának paradigmatikusan új lehetősége. Megítélése elválaszthatatlan a tudás keletkezéséről, birtoklásáról és megosztásáról való gondolkodásban, valamint a tudományos kutatásban bekövetkezett paradigma-változásoktól. Elterjedése Magyarországon a jelentőségéhez mérten csekély; a tanulmány kitekint a magyarországi akciókutatásokra, főbb mérföldköveire is.

PDF
Copyright (c) 2023 Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.