Szótárdidaktika a közoktatásban. Idegen nyelvet oktató tanárok szótárhasználati szokásai és a szótárhasználat oktatásának gyakorlata – egy kvantitatív kutatás eredményei

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2024.1-2.92.106

Kulcsszavak:

szótárhasználat, szótárdidaktika, referenciaművek, oktatási segédanyagok

Absztrakt

Jelen tanulmány egy hosszabb tanulmánysorozat lezárásának tekinthető, amelyben igyekeztem speciális igényekre szabott szótárak, valamint segédanyagok (például tanulószótárak, szótárhasználati munkafüzetek) oktatásba történő beépítésének lehetőségeit bemutatni. Zárásként egy felmérés eredményét közölve, gyakorló tanárok szótárhasználati és szótárdidaktikához fűződő kapcsolatát igyekszem ismertetni. Jelen felmérés a szótárhasználat intézményi keretek között történő oktatásába ad bepillantást, rávilágítva azokra a területekre, ahol a nyelvtanulás során előkerülnek a szótárak. Az alábbi kutatás eredményei árnyaltabban határozzák meg a jövőbeli fejlesztendő területeket, egyben irányt szabnak az új tanulási módszereknek.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-07-05

Hogyan kell idézni

P. Márkus, K. (2024). Szótárdidaktika a közoktatásban. Idegen nyelvet oktató tanárok szótárhasználati szokásai és a szótárhasználat oktatásának gyakorlata – egy kvantitatív kutatás eredményei. Modern Nyelvoktatás, 30(1–2), 92–106. https://doi.org/10.51139/monye.2024.1-2.92.106

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok