Új tendenciák az akkreditált nyelvvizsgáztatásban 2018–2023 között

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2024.1-2.24.47

Kulcsszavak:

nyelvvizsga, akkreditált, változások, számítógépes vizsgaformátum, életkor

Absztrakt

A magyarországi államilag elismert (akkreditált) nyelvvizsgáztatásban az elmúlt öt évben jelentős változások történtek. Tanulmányunkban áttekintjük a jogszabályi változásokat és nyelvpolitikai döntéseket, amelyek már 2022-ban éreztették hatásukat, bemutatjuk a számítógépes vizsgaformátum megjelenésével kapcsolatos tényezőket. Kutatási kérdéseink arra irányultak, hogy a számítógépes vizsga, a gazdasági változások és a nyelvpolitikai döntések hatására milyen tendenciák mentén rendeződtek át a nyelvvizsgáztatás viszonyai és a vizsgaközpont-vezetők szerint mit tartogat a vizsgázók, vizsgáztatók és vizsgaközpontok számára a jövő. A kutatás résztvevői a Magyarországon 2018–2022 között akkreditált nyelvvizsgát tett vizsgázók és négy számítógépes vizsgát is meghirdető központ vezetői voltak. Az adatgyűjtés a NYAK közhiteles nyilvántartásának statisztikai elemzésével, valamint két félig strukturált interjúval történt. Az adatok alapján a változásoknak köszönhetően homályos jövőkép bontakozik ki, a nyelvvizsgáztatás fókusza pedig egyre inkább a középiskolás korosztályra helyeződik át.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-07-05

Hogyan kell idézni

Babos, K., Lehmann, M., Lukácsi, Z., Märcz, R., Matulainé Dömők, S., Soproni, Z., & Gróf, S. (2024). Új tendenciák az akkreditált nyelvvizsgáztatásban 2018–2023 között. Modern Nyelvoktatás, 30(1–2), 24–47. https://doi.org/10.51139/monye.2024.1-2.24.47

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok