Egy tanár háttércsatorna-jelzéseinek vizsgálata az online MID-órán – Pilotkutatás

Szerzők

  • Gabriella Hegedűs

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2023.1-2.82.94

Kulcsszavak:

magyar mint idegen nyelv, háttércsatorna-jelzések, online nyelvtanulás

Absztrakt

A 2019-ben kezdődött koronavírus-járvány miatt számos ország oktatási intézménye tért át 2020 tavaszán a digitális oktatásra, többek között Magyarországon is, ahol a nyelvórák egy része, így a magyar mint idegen nyelvi (MID) kurzusok is az online térbe helyeződtek át. Ahogyan más egyetemek nyelvi óráit, úgy a Szegedi Tudományegyetem Hungarológia Központjának Intenzív nyelvi előkészítő programjához tartozó kurzusait is távoktatásban, szinkrón környezetben tartották. A nyelvtanulók munkáját segítendő az órákról videófelvételeket is készített a nyelvtanárok egy része, hogy azokat a nyelvtanulók vissza tudják nézni gyakorlás céljából.

Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa a videókat, melyeket 2020. szeptember és december között, az Intenzív nyelvi előkészítő óráin vettek fel, valamint, hogy előkészítse a videókból összeállított korpusz átfogóbb vizsgálatát a kurzus tanári háttércsatorna-jelzéseinek (backchannels) szempontjából a számítógéppel támogatott (online) nyelvtanulási környezetben (computer-assisted language learning, CALL).

##submission.downloads##

Megjelent

2023-06-25

Hogyan kell idézni

Hegedűs, G. (2023). Egy tanár háttércsatorna-jelzéseinek vizsgálata az online MID-órán – Pilotkutatás. Modern Nyelvoktatás, 29(1–2), 82–94. https://doi.org/10.51139/monye.2023.1-2.82.94

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok