A COVID-19 alatti digitális munkarend hatásai az önszabályozott angol szótanulás pedagógiai fejlesztésére: középiskolai angoltanárok nézetei

Szerzők

  • Szabina Ádámku ELTE PPK Angol Nyelvpedagógia Doktori Program, doktorandusz

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2023.1-2.95.113

Kulcsszavak:

önszabályozott tanulás, angoltanítás, szótanulás, COVID-19, veszélyhelyzeti távoktatás

Absztrakt

A technológiai fejlődés és a COVID-19 miatt bevezetett távoktatás tapasztalatai előtérbe helyezik az önálló, tanórán kívüli autonóm és önszabályozott tanulást. A jelen kvantitatív kérdőíves tanulmány (N = 86) az önszabályozott angol szótanulási folyamatok pedagógiai fejlesztését vizsgálta középiskolai angoltanárok szemszögéből, különösen a távoktatás tapasztalatainak tükrében. Az eredmények növekedést mutattak a fejlesztési tevékenységekben a távoktatás idején, de az arra irányuló motiváció kevésbé erősödött. A fejlesztő tevékenységek távoktatás alatti növekedése befolyásolta a későbbi jelenléti oktatásban észlelt tanári motivációt és énhatékonyságot, illetve hatott a fejlesztési tevékenységekre és arra vélt lehetőségekre is. A csekély motiváció-növekedés azonban negatívan hatott a későbbi pedagógiai folyamatokra és a tanárok által megítélt lehetőségekre. Bár az eredmények nem általánosíthatók, betekintést nyújtanak a tanári oldal nézeteibe és további kutatásoknak is alapot adhatnak.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-06-25

Hogyan kell idézni

Ádámku, S. (2023). A COVID-19 alatti digitális munkarend hatásai az önszabályozott angol szótanulás pedagógiai fejlesztésére: középiskolai angoltanárok nézetei. Modern Nyelvoktatás, 29(1–2), 95–113. https://doi.org/10.51139/monye.2023.1-2.95.113

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok