A pályaorientáció 21. századi trendjei. Rendszerek és szociális tanulás

Szerzők

  • Bors Tibor Borbély-Pecze ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.1

Kulcsszavak:

21. század, pályafutás, természettudományok, modern pályatanácsadási elméleti keretek

Absztrakt

A posztmodern társadalom, munkaerőpiac és pályafutások keretei cseppfolyósak. Pályaválasztásaink többnyire nem életre szóló döntések. Talán maga a karrier fogalma is megérett arra, hogy félretegyük – vetik fel egyes modern szerzők.  A klasszikus bérmunka világára megalkotott pályaválasztási, karriertervezési elméletek mára elavultak, tehát újra kell hogy értelmezzük a modern pályaépítés, pályafutás fogalmait. Ez az elméleti cikk a 21. századi, pályafutást körülölelő tényezőket vázolja fel. Majd négy olyan iskolaalapító személyiséget és pályaelméleteiket veszi sorra, amelyek segítségünkre lehetnek a modern hazai pályaorientáció fogalmi kereteinek újragondolásában.

Kulcsszavak: 21. század, pályafutás, természettudományok, modern pályatanácsadási elméleti keretek.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-15

Hogyan kell idézni

Borbély-Pecze, B. T. (2024). A pályaorientáció 21. századi trendjei. Rendszerek és szociális tanulás. Gyógypedagógiai Szemle, 52(4), 195–209. https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.1

Folyóiratszám

Rovat

Tudományos közlemények