Pályaorientáció a Tanítsunk Magyarországért Programban az ELTE partnerintézményeiben
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2024.3.4Kulcsszavak:
pedagógia, pályaorientáció, hátrányos helyzet, mentorálás, Tanítsunk Magyarországért ProgramAbsztrakt
Az ELTE 2020 óta vesz részt a Tanítsunk Magyarországért Programban, amely hazai szinten az
egyik legtöbb általános iskolai diákot támogató, országos hálózattal rendelkező mentorprogram.
Az egyetemi hallgatók hátrányos helyzetű régiókban országszerte 104 általános iskola diákjainak
nyújtanak segítséget a tanulásban, tágabb környezetük megismerésében és a pályaválasztásban.
A jelen tanulmány olyan mentori jó gyakorlatokat mutat be, amelyek célja a program kiemelt
eleme, a pályaorientáció, ennek céljaira és a gyakorlati megvalósításra fókuszál. Két nagyobb
tematikus egységben azt járja körül, hogy a program hogyan értelmezi a pályaorientációt mint
pedagógiai fejlesztő folyamatot, és ez hogyan adja a kísérő kurzusok és a mentorálás kontextusát.
Majd az iskolákban a gyakorlatban megvalósuló, kipróbált és a mentorok reflexióival kísért
pályaorientációs tevékenységekre hoz példákat.