Hazánkban használt szókincsmérő eljárások II.

Hazánkban használt szókincsmérő eljárások II.

Szerzők

  • Juhász Valéria Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Magyarország
  • Radics Márta Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2019.2.3

Kulcsszók:

szókincs, szókincsvizsgáló eljárások, szókincsmérés, szövegértés, tanulási képesség, tankönyvi szakszavak

Absztrakt

A szövegértési, tanulási képesség meghatározó összetevője a szókincs, ezért a gyerekek szókincsének a feltérképezése hozzásegít a tudatosan tervezhető tanítási, fejlesztői munkához. A tanulmány első része bemutatta a szókincs fejlődésére vonatkozó kutatásokat, majd különböző szókincsvizsgálati módszereket ismertetett. A tanulmány második felében olyan vizsgálatok, eljárások bemutatása következik, amelyek egy-egy komplex nyelvi vizsgálóeljárás részei óvodás korban, iskolába lépéskor, avagy kisiskolás korban. A tanulmány második felében szóolvasó készséget vizsgáló teszteket ismerhet meg az olvasó. A bemutatott eljárások egy része kötelező szűrővizsgálatok részét is képezi. Az egyén szókincsének feltérképezésére irányuló módszerek megismerése azért fontos, mert általuk képet kaphatunk a gyermekek esetleges elmaradásairól, és célzott fejlesztéssel segíthetjük a szövegértési és a tanulási képességének a fejlődését.

##submission.downloads##

Megjelent

2019. 06. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely

Hasonló cikkek

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Loading...