A második nyelv hatásai az anyanyelvre eltérő nyelvtanulási kontextusokban

A második nyelv hatásai az anyanyelvre eltérő nyelvtanulási kontextusokban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2022.1.2

Kulcsszavak:

második nyelv, anyanyelv, szókincsgazdagság, beszédfolyamatosság, nyelvek egymásra hatása

Absztrakt

A tanulmány azt a kérdést vizsgálja, hogy milyen hatással vannak az anyanyelvre a különböző nyelvtanulási kontextusok. A vizsgálat a tanulmányaikat Magyarországon megkezdő orosz ajkú hallgatók beszélt és írott nyelvi produkciójára terjed ki, és az eredményeiket oroszországi angol szakos és egynyelvű társaikéval veti össze. A kutatás eszközei a nyelvhasználati és a nyelvjártassági kérdőív, a szemantikus és a betűfluencia-tesztek, a képregénymesélés és az írott produktum létrehozása. A vizsgálat longitudinális: a résztvevők nyelvi teljesítményét a tanulmányok megkezdésekor és négy hónap elteltével méri. Az eredmények megmutatják, hogy a nem anyanyelvi nyelvtanulási környezet hogyan hat az anyanyelvre, ez a szókincsgazdagság csökkenésében és a szünetek százalékos arányának a növekedésében mutatkozik meg.

##submission.downloads##

Megjelent

2022. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok
Loading...