A második nyelv hatásai az anyanyelvre eltérő nyelvtanulási kontextusokban
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2022.1.2Kulcsszavak:
második nyelv, anyanyelv, szókincsgazdagság, beszédfolyamatosság, nyelvek egymásra hatásaAbsztrakt
A tanulmány azt a kérdést vizsgálja, hogy milyen hatással vannak az anyanyelvre a különböző nyelvtanulási kontextusok. A vizsgálat a tanulmányaikat Magyarországon megkezdő orosz ajkú hallgatók beszélt és írott nyelvi produkciójára terjed ki, és az eredményeiket oroszországi angol szakos és egynyelvű társaikéval veti össze. A kutatás eszközei a nyelvhasználati és a nyelvjártassági kérdőív, a szemantikus és a betűfluencia-tesztek, a képregénymesélés és az írott produktum létrehozása. A vizsgálat longitudinális: a résztvevők nyelvi teljesítményét a tanulmányok megkezdésekor és négy hónap elteltével méri. Az eredmények megmutatják, hogy a nem anyanyelvi nyelvtanulási környezet hogyan hat az anyanyelvre, ez a szókincsgazdagság csökkenésében és a szünetek százalékos arányának a növekedésében mutatkozik meg.##submission.downloads##
Megjelent
2022. 03. 31.
Folyóiratszám
Rovat
Tanulmányok