Rovatszerkesztői bevezető – A didaktika napjaink tanárképzésében

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.06

Kulcsszavak:

didaktika, pedagógusképzés, képzésfejlesztés

Absztrakt

Előző lapszámunkban elindított sorozatunkba – amely a didaktika napjaink oktatásában betöltött szerepével foglalkozik – illeszkednek rovatunk aktuális írásai.

A társadalmi-gazdasági környezet változásai kihívások elé állítják a pedagógusokat: kezelniük kell a tanulói populáció sokféleségét, sajátosságait, színvonalasan kell beépíteniük a digitalizáció vívmányait az iskolai munkába. Szerzőink a pedagógusképzők nézőpontjából mutatják be, hogy az e kihívásokkal való sikeres megküzdésre miként készítik fel a pedagógusjelölteket a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Miskolci Egyetem képzései.

Többek között rámutatnak arra, miként köthetnek össze a didaktikai tartalmak különböző tantárgyakat, hogyan teremthető saját élményen alapuló, pozitív mintákban gazdag tanulási környezet a pedagógushallgatók számára, és milyen lehetőségek kínálkoznak az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának megerősítésére.

Szerzőink arra is kitérnek, hogy milyen kihívások megoldása áll a további képzésfejlesztések középpontjában. Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!

##submission.downloads##

Megjelent

2024-06-21

Hogyan kell idézni

Horváth, L., & Fűzi, B. (2024). Rovatszerkesztői bevezető – A didaktika napjaink tanárképzésében. Pedagógusképzés, 23(1), 105–105. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.06

Folyóirat szám

Rovat

Eszmecsere