Az intézményi abszorpciós kapacitás és az iskolamenedzsment hálózatos modellje

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.01

Kulcsszavak:

Hálózatépítés, Abszorpciós kapacitás, Esettanulmány, Innovációs ökoszisztéma, Menedzsmentgyakorlat

Absztrakt

Tanulmányunk egy három évig tartó, kevert módszerekre épülő longitudinális esettanulmány eredményeit mutatja be. A terepmunka során elsőként az oktatási innovációkat, majd a pedagógusok szakmai fejlődését és végül a munkahelyi tanulás hálózati aspektusait helyeztük a fókuszba. E tanulmányban a hálózati alapú iskolamenedzsmenttel kapcsolatos kutatási eredmények kerülnek előtérbe. Bemutatunk egy olyan menedzsmentgyakorlatot, amely az iskolákat a szocioökológiai rendszerek részeként kezeli. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy az iskolák felismerjék a környezetükben rejlő erőforrásokat, és hosszú távon hozzáférjenek ezekhez. A kifejlesztett modell részletes betekintést nyújt a belső és külső együttműködések tartalmi területeibe és platformjaiba, a kiválasztási szűrőkbe és a dinamikákba. A modell segítségével elvégzett vizsgálatok általában arra mutatnak rá, hogy bár az iskolán belüli horizontális tanulás gy akran erős, a külső kapcsolatok gyengébbek maradnak, és csak néhány oktatási szereplő képes hatékonyan együttműködni más ágazatokkal.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-03-06

Hogyan kell idézni

Fazekas, Ágnes, Kersánszki, T., & Tóth-Pjeczka, K. (2024). Az intézményi abszorpciós kapacitás és az iskolamenedzsment hálózatos modellje. Pedagógusképzés, 22(3), 5–28. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok