A hazai egyetemi tanárképzés pedagógiai tartalmai

Szerzők

  • László Zrinszky

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.02

Kulcsszavak:

egyetem, tanárképzés

Absztrakt

Az MTA Pedagógiai Bizottsága megkezdte a hazai tanárképzés helyzetének áttekintését és elemzését. Először az egyetemeken folyó pedagógiai tárgyú képzési tartalmakról gyűjtötte össze az alapvető „bemeneti" és „kimeneti” adatokat. A közölt tanulmány a vizsgálati eredményeket foglalja össze a következő elrendezésben: (1) az elméleti és a gyakorlati képzés viszonya. (2) A program- (curriculum-) típusok. (3) A leggyakrabban feltüntetett elmélettanulási források (tankönyvek, jegyzetek, szöveggyűjtemények). (4) Komplex szigorlatok és tanári képesítő vizsgák. A szerző csupán helyzetképet kívánt felvázolni, de jelezte azt a -részben a vizsgálat adataiból, részben a tanárképzésfunkcióinak és környezetének várható alakulásából levonható - következtetését is, hogy az egyetemi tanárképzés előnyben részesített tartalmai lényeges vonatkozásokban változtatásra szorulnak.

Megjelent

2024-05-02

Hogyan kell idézni

Zrinszky, L. (2024). A hazai egyetemi tanárképzés pedagógiai tartalmai. Pedagógusképzés, (3-4.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok