A hazai egyetemi tanárképzés pedagógiai tartalmai
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.3-4.02Kulcsszavak:
egyetem, tanárképzésAbsztrakt
Az MTA Pedagógiai Bizottsága megkezdte a hazai tanárképzés helyzetének áttekintését és elemzését. Először az egyetemeken folyó pedagógiai tárgyú képzési tartalmakról gyűjtötte össze az alapvető „bemeneti" és „kimeneti” adatokat. A közölt tanulmány a vizsgálati eredményeket foglalja össze a következő elrendezésben: (1) az elméleti és a gyakorlati képzés viszonya. (2) A program- (curriculum-) típusok. (3) A leggyakrabban feltüntetett elmélettanulási források (tankönyvek, jegyzetek, szöveggyűjtemények). (4) Komplex szigorlatok és tanári képesítő vizsgák. A szerző csupán helyzetképet kívánt felvázolni, de jelezte azt a - részben a vizsgálat adataiból, részben a tanárképzésfunkcióinak és környezetének várható alakulásából levonható - következtetését is, hogy az egyetemi tanárképzés előnyben részesített tartalmai lényeges vonatkozásokban változtatásra szorulnak.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.