A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek befolyásolásának tapasztalatai

Szerzők

  • Tímea Mezei SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola
  • József Balázs Fejes SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, Gyermeki fejlődés nyomon követését segítő mérőeszközök fejlesztése kutatócsoport

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.01

Kulcsszavak:

tanárok, tanárjelöltek, nézetek, tanulási motiváció, beavatkozások

Absztrakt

A pedagógusok tanulási motivációról alkotott nézetei kapcsolatban állnak a gyakorlatban alkalmazott motivációs stratégiáikkal, hatást gyakorolnak képzésük eredményességére és befolyásolhatják a tanulókat célzó beavatkozások hatékonyságát. Kulcsfontosságú tehát annak ismerete, milyen módon formálódnak, hogyan befolyásolhatók e nézetek. Tanulmányunk célja a nemzetközi szakirodalomban fellelhető, angol nyelven íródott, bírálati rendszerű folyóiratban megjelent azon empirikus munkáknak az összegzése, amelyek a tanulási motivációval kapcsolatos nézetek változására, befolyásolására fókuszálnak pedagógusok vagy pedagógusjelöltek körében.

 

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-01

Hogyan kell idézni

Mezei, T., & Fejes, J. B. (2023). A tanulási motivációról alkotott tanári nézetek befolyásolásának tapasztalatai. Pedagógusképzés, 22(1), 7–35. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok