Örökbe fogadjuk az iskolát! A Flensburgi Európa Egyetem tanárképzésének jó gyakorlata
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.05Absztrakt
A tanulmány célja, hogy a tanárképzés területét érintő nemzetközi jó gy akorlatok közül bemutasson egy eredményes modellt, amelyben sikerül a hallgatókat az iskolai valósággal a képzés korai fázisában eredményesen szembesíteni. A Flensburgi Tanárképző Központ szervezésében a hallgatók egy norvég projekt mintájára egy hétre „örökbefogadnak” egy iskolát. A projektet vállaló hallgatók teljesen átveszik az iskola feladatellátását, amelynek tantestülete elutazik szakmai továbbképzésre. A tényleges projekt az előkészítéssel, megvalósítással és az értékeléssel együtt két és fél éves időszakot tesz ki, maga az egy hetes tanítás (adoptálás) egy szemeszterbe ágy azódik. A több éve folyó kísérlet sikeresen ötvöz több célkitűzést: erősíti az elmélet és a gy akorlat egységét, lehetőséget biztosít a tanárképzés kutatására, és előmozdítja a leendő tanárok szakmai professzionalizálódását és tanítási tapasztalatának bővítését, miközben az iskolai innováció motorja is (Winkel, Großmann és Grosch 2016).
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.