A tanulás affektív pszichológiai nézőpontból
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.06Absztrakt
A tanulmány a pszichológiában lezajlott affektív forradalom főbb lépéseit összegzi. Ez az új megközelítés a kognitív és konatív mozzanatok mellett az affektív folyamatok fontosságát hangsúlyozza. Számos tanulmány kerül bemutatásra, amelyek az affektív folyamatok fontosságát igazolják. Körvonalazódik, hogy az affektív háttér alapvetően befolyásolhatja a megismerő folyamatokat: a figyelmet, emlékezetet, problémamegoldást, döntéshozást, stb. A kötődéselmélet keretében a tanár-diák interakció is elemzésre kerül. A szerzők két, a téma szempontjából fontos empirikus kutatásuk főbb eredményeit is összegzik: az egyik a szuggesztív tanáregyéniségek ismérveit, a másik az egyetemi hallgatók előadóikhoz főződő archaikus érzéseit tárta fel.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License