Tanárképzés Európában – szerkezet és reformok

Szerzők

  • Csilla Stéger Doktori hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.07

Absztrakt

A tanárképzés az európai uniós közgondolkodásban és a tagországok belpolitikai színterein is az elmúlt tíz évben folyamatosan növekvő figyelmet kapott. A tanárpolitika felértékelődésével párhuzamosan az elmúlt évtizedben az európai felsőoktatást és benne a tanárképzést alapvetően rajzolta át a bolognai reform. Ezért magából a helyzetből adódó kutatási téma a többciklusú képzési rendszer bevezetésének tanárképzésre gyakorolt hatása, valamint az Európában kialakult tanárképzési szerkezetek összehasonlító vizsgálata. E tanulmány egy 2010-ben végzett európai összehasonlító vizsgálat eredményét mutatja be, mely a tanárképzés reformjait és szerkezetét vizsgálta 27 országban és annak 29 rendszerében. A magyar tanárképzési szerkezet újabb átalakításának küszöbén e téma lehetőséget nyújt a jelenlegi, kiinduló állapot európai helyzetkép alapján történő értékelésére.

 

Információk a szerzőről

Csilla Stéger, Doktori hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

Stéger, C. (2011). Tanárképzés Európában – szerkezet és reformok. Pedagógusképzés, 9(1-2.), 89–102. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.07

Folyóiratszám

Rovat

Külföld