Tanárképzés Európában – szerkezet és reformok
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.07Absztrakt
A tanárképzés az európai uniós közgondolkodásban és a tagországok belpolitikai színterein is az elmúlt tíz évben folyamatosan növekvő figyelmet kapott. A tanárpolitika felértékelődésével párhuzamosan az elmúlt évtizedben az európai felsőoktatást és benne a tanárképzést alapvetően rajzolta át a bolognai reform. Ezért magából a helyzetből adódó kutatási téma a többciklusú képzési rendszer bevezetésének tanárképzésre gyakorolt hatása, valamint az Európában kialakult tanárképzési szerkezetek összehasonlító vizsgálata. E tanulmány egy 2010-ben végzett európai összehasonlító vizsgálat eredményét mutatja be, mely a tanárképzés reformjait és szerkezetét vizsgálta 27 országban és annak 29 rendszerében. A magyar tanárképzési szerkezet újabb átalakításának küszöbén e téma lehetőséget nyújt a jelenlegi, kiinduló állapot európai helyzetkép alapján történő értékelésére.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License