Miért nincs Magyarországon pedagógia doktori (Ed.D.) fokozat?

Szerzők

  • Jenő Bárdos Egyetemi tanár, Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.03

Absztrakt

A közelmúlt magyar doktori fokozatainak bemutatását követően a szerző ismerteti a Magyarországon ismeretlen, de Angliában és az Egyesült Államokban egyre népszerűbb, a Ph.D.-val egyenértékűnek elfogadott Ed.D. (Educationis Doctor) tudományos fokozat lényeges vonásait. Feltételezhető, hogy a Magyarországon megvédett több mint 500 neveléstudományi doktori dolgozat jelentős része inkább a Pedagógia Doktora fokozat kritériumainak felel meg. A profiltisztítás érdekében célszerű Pedagógiai Doktori Iskolákat létrehozni, akár önállóan, akár már működő Ph.D. Doktori Iskolák keretein belül. Az oktatás és nevelés, a nevelésügyi menedzsment és minőségbiztosítás világában számos olyan célcsoport létezik, amelynek jelöltjei fokozatszerzésükkel nem csak megkönnyítenék saját karrier-lehetőségeiket és az emberi erőforrás-gazdálkodást, hanem jelentős mértékben növelhetnék a tudományos kutatás minőségét és tekintélyét a pedagógia világának minden területén.

 

Információk a szerzőről

Jenő Bárdos, Egyetemi tanár, Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

Bárdos, J. (2011). Miért nincs Magyarországon pedagógia doktori (Ed.D.) fokozat?. Pedagógusképzés, 9(1-2.), 39–46. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok