A pedagógusok reflektív gondolkodásának vizsgálata

Authors

  • Kálmán Sántha

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.03

Keywords:

reflektív gondolkodás, pedagógusok szakmai fejlődése

Abstract

A tanulmány egy pályakezdő, két éve tanító pedagógus reflektiv gondolkodásának több szinten történő vizsgálatát mutatja be két kvalitatív módszer, a támogatott felidézés és a strukturálatlan kognitív térkép segítségével. A felhasznált módszereknek köszönhetően lehetőség nyílik a reflektiv gondolkodás irányainak, szintjeinek, fajtáinak, rétegeinek és a reflexió-spirálnak a feltárására. A vizsgálatban a pedagógus önkéntes alapon vett részt. Az elemzések egy témakörön belül történt három órafelvétel, az ehhez kapcsolódó értelmezések és interjúk, valamint kognitív térkép kommentárjai alapján készültek. Az eredmények olyan pályakezdő pedagógus képét tárják fel az olvasók előtt, aki a tevékenysége során több tényezővel mérlegel.

Published

2024-05-02

How to Cite

Sántha, K. (2024). A pedagógusok reflektív gondolkodásának vizsgálata. Teacher Education and Learning, (2.), 26–44. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.03

Issue

Section

Research Articles