Irodalomtanítás és pedagógusképzés

Egy összehasonlító irodalomtanítás-vizsgálat pedagógusképzési konzekvenciái

Authors

  • János Gordon Győri

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.01

Keywords:

irodalom, kompetenciák, pedagógusképzés

Abstract

Az irodalomtanítás karakterváltása című kutatási program itt bemutatott részkutatásában kilenc európai és Európán kívüli oktatási rendszer jelenlegi irodalomtanításának elméleti és gyakorlati kérdéseit vizsgáltuk meg. Négy modellt sikerült elkülönítenünk, melyek közül jelen tanulmányunkban az orosz, a francia és az amerikai irodalomtanítási modellt mutatjuk be. Feltárjuk a mögöttük rejlő tudáskoncepciók és pedagógiai célok mélyreható különbözőségeit is, majd rávilágítunk, hogy ezek miképpen kényszerítenek ki egymástól lényegesen különböző pedagógusképzési formákat, amelyek némelyike elkerülhetetlenné teszi az egyetem és a tanárképzés klasszikus modelljeinek újragondolását Magyarországon is.

Published

2004-11-03

How to Cite

Gordon Győri, J. (2004). Irodalomtanítás és pedagógusképzés: Egy összehasonlító irodalomtanítás-vizsgálat pedagógusképzési konzekvenciái. Teacher Education and Learning, (2.), 1–16. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.01

Issue

Section

Research Articles