Peer-coaching and inclusive collaborative learning using ICT
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.06Keywords:
kortárs támogatás (peer coaching), IKT, együttműködő tanulás, szakmai dilemmaAbstract
A pedagógusok munkájuk során gyakran szembesülnek komplex és kiszámíthatatlan szakmai dilemmákkal. Ezért a pedagógus jelölteknek olyan együttműködő szakmai környezetre van szükségük, amely figyelembe veszi e sokrétű kihívásokat (Beaton és mtsai, 2020). Intézményünkben, Németországban, az IKT eszközöket alkalmazó kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő, inkluzív tanulás gyakorlatát azért vezettük be a pedagógusképzésbe, hogy elősegítsük a befogadással és a sokszínűséggel kapcsolatos pozitív attitűdök kialakulását a tanárjelöltekben. Továbbá egy középiskolában, Reutlingenben, bevezettük az együttműködő online tanulás gyakorlatát a diákok számára is, hogy a tanárjelöltek és gyakorló tanárok egyaránt megtanulják, hogyan vezethetik rá tanulóikat arra, hogy befogadó környezetben támogassák egymást.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 The author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.