Peer-coaching and inclusive collaborative learning using ICT

Authors

  • Susanne Huber
  • Rainer Lupschina
  • Melanie Schwarz
  • Katja Krey
  • Andrea Daru

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.06

Keywords:

kortárs támogatás (peer coaching), IKT, együttműködő tanulás, szakmai dilemma

Abstract

A pedagógusok munkájuk során gyakran szembesülnek komplex és kiszámíthatatlan szakmai dilemmákkal. Ezért a pedagógus jelölteknek olyan együttműködő szakmai környezetre van szükségük, amely figyelembe veszi e sokrétű kihívásokat (Beaton és mtsai, 2020).  Intézményünkben, Németországban, az IKT eszközöket alkalmazó kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő, inkluzív tanulás gyakorlatát azért vezettük be a pedagógusképzésbe, hogy elősegítsük  a befogadással és a sokszínűséggel kapcsolatos pozitív attitűdök kialakulását a tanárjelöltekben. Továbbá egy középiskolában, Reutlingenben, bevezettük az együttműködő online tanulás gyakorlatát a diákok számára is, hogy a tanárjelöltek és gyakorló tanárok egyaránt megtanulják, hogyan vezethetik rá tanulóikat arra, hogy befogadó környezetben támogassák egymást.

Downloads

Published

2021-10-21

How to Cite

Huber, S., Lupschina, R., Schwarz, M., Krey, K., & Daru, A. (2021). Peer-coaching and inclusive collaborative learning using ICT. Teacher Education and Learning, 20(1.), 110–120. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.06

Issue

Section

Professional Learning Communities