Vignettes as a tool to deal with complex situations in education

Authors

  • Quinta Kools Fontys University of Applied Sciences, Department of Teacher Education https://orcid.org/0000-0002-1657-9710
  • Andrea Daru Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.08

Keywords:

vignette, teacher education

Abstract

Ebben a tanulmányban a „vignette-ek” szerepére fókuszálunk, amelyeket a pedagógusok szakmai dilemmáik kezelésére alkalmazhatnak. A „vignette” egy rövid történet, amelyben a pedagógus egy, a gyakorlatában tapasztalt eseményt ír le, és egyben el is magyarázza is a szóban forgó esemény mögött húzódó problémát. Ezeket a történeteket különböző módokon használhatjuk. Elsőként a PROMISE-projektben alkalmazott megközelítést mutatjuk be, ahol a „vignette”-eket adatgyűjtési eszközként használtuk: különböző európai országokból gyűjtöttünk példákat, történeteket. Másodszor bemutatjuk, hogyan lehet a  „vignette”-eket pedagógiai célok elérése érdekében  alkalmazni. Projektünk honlapján számos történet található, amelyek használata során a tanárok megtapasztalhatják  az „összetartozás” érzését, azt, hogy nincsenek egyedül, mások is szembesülnek az övékéhez hasonló problémákkal. A honlapon található történeteket a tanárképzésben is alkalmazhatjuk szakmai dilemmák megvitatására, a tanárjelöltek problémamegoldó stratégiáinak fejlesztésére, bővítésére. Ebben a tanulmányban ezeket a lehetőségeket mutatjuk be .

Downloads

Published

2021-10-21

How to Cite

Kools, Q., & Daru, A. (2021). Vignettes as a tool to deal with complex situations in education. Teacher Education and Learning, 20(1.), 130–140. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.08

Issue

Section

Professional Learning Communities