Vignettes as a tool to deal with complex situations in education
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.08Keywords:
vignette, teacher educationAbstract
Ebben a tanulmányban a „vignette-ek” szerepére fókuszálunk, amelyeket a pedagógusok szakmai dilemmáik kezelésére alkalmazhatnak. A „vignette” egy rövid történet, amelyben a pedagógus egy, a gyakorlatában tapasztalt eseményt ír le, és egyben el is magyarázza is a szóban forgó esemény mögött húzódó problémát. Ezeket a történeteket különböző módokon használhatjuk. Elsőként a PROMISE-projektben alkalmazott megközelítést mutatjuk be, ahol a „vignette”-eket adatgyűjtési eszközként használtuk: különböző európai országokból gyűjtöttünk példákat, történeteket. Másodszor bemutatjuk, hogyan lehet a „vignette”-eket pedagógiai célok elérése érdekében alkalmazni. Projektünk honlapján számos történet található, amelyek használata során a tanárok megtapasztalhatják az „összetartozás” érzését, azt, hogy nincsenek egyedül, mások is szembesülnek az övékéhez hasonló problémákkal. A honlapon található történeteket a tanárképzésben is alkalmazhatjuk szakmai dilemmák megvitatására, a tanárjelöltek problémamegoldó stratégiáinak fejlesztésére, bővítésére. Ebben a tanulmányban ezeket a lehetőségeket mutatjuk be .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 The author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.