A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága

Authors

  • Emese K. Nagy Egyetemi docens, Eszterházy Károly Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03

Keywords:

teacher education, theory, practice

Abstract

Írásunk célja a világ egyik legeredményesebb pedagógusképző programjának, a Stanford Egy etem tanárképzésének a bemutatása (Link1 és Link2). Gondolatsorunk, két arányaiban eltérő, tartalmi egységre tagolódik: kevésbé hangsúlyos részként jelenik meg Kalifornia Állam pedagógusképzési stratégiájának a bemutatása, a Stanford Teaching Education Programra (továbbiakban STEP) pedig nagy obb figyelmet fordítunk. Ez utóbbinál a nappali tagozatos hallgatók gy akorlóiskolai felkészítésére fókuszálunk, amely képzés jellemzője a tanári pályára, illetve a vezető tanárrá válásra történő professzionális felkészítés. Forrásként felhasználtuk Kalifornia Állam oktatási sztenderdjeit, a STEP-et és saját tapasztalatunkat, amelyet a Stanford Egy etem személyes látogatása alkalmával, az Inquiry into the Stanford Teacher Education Program (iSTEP) megismerésekor gy űjtöttünk.

 

Author Biography

Emese K. Nagy, Egyetemi docens, Eszterházy Károly Egyetem

 

 

Downloads

Published

2019-06-30

How to Cite

K. Nagy, E. (2019). A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága. Teacher Education and Learning, 18(1-2), 62–77. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03

Issue

Section

Research Articles