A kategóriák megkérdőjelezése
A folyamatos szakmai fejlődés szempontja az adaptív- elfogadó iskola koncepciójában
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.01Abstract
A kategóriák, sémák alapvető részei mindennapi társadalmi életünknek, személyes identitásunk kialakításának, mindennek pedagógiai szempontból is van jelentősége, hisz hangsúlyossá teszi a diákok sokféleségének, az egyéni fejlődési utaknak és az inklúziónak az elfogadását. Az adaptív-elfogadó iskola koncepciójának megfogalmazása közben úgy láttuk, hogy fontos érték a kategóriák megkérdőjelezése, mert a magyar közoktatásban jellemző azok túlburjánzása és reflektálatlansága. Sok a „valamilyen” szereplő – hátrányos helyzetű, tanulási nehézséggel bíró, mozgásában korlátozott diák; kezdő pedagógus; normál iskola – a pedagógiai gondolkodásban. Nehéz ezekből a kategóriákból kilépni, s nehezen sejlenek át rajtuk az érintettek egyéb sajátosságai is. Ahhoz, hogy ebben változás indulhasson el, szükség van e probléma intézményi felismerésére, s arra, hogy ez a téma igényként megjelenjen az egyéni és a közösségi tanulási folyamatokban, tervekben.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License