Jogos-e a cigány nemzetiségi oktatás?

Egy kutatás tapasztalatai

Authors

  • Anna Orsós Egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2015.ksz.02

Abstract

A magyar köznevelés és felsőoktatás jogszabályi környezetében az elmúlt néhány évben nagy változások történtek. E változások nyomait a cigány/roma nemzetiségi oktatás is magán viseli, ám arról, hogy ezek milyen mértében érintették e nemzetiség nyelveinek és népismeretének oktatását a köznevelési intézményekben, kevés az elérhető információ. Azért, hogy látni lehessen az új jogszabályi környezet milyen irányba tereli a nemzetiségi oktatást, a cigány/roma nemzetiségi oktatást folytató intézmények körében vizsgálatot folytattunk. A vizsgálat online kérdőív keretében tárja fel a cigány/roma nemzetiségi oktatás 2014/15-ös helyzetét, nevezetesen azt, hogy a fent ismertetett jogszabályi változások mennyire módosították a köznevelési intézmények számát, illetve motivációját a nemzetiségi nyelv- és népismeret tantárgyak bevezetésére.

Downloads

Published

2015-10-26

How to Cite

Orsós, A. (2015). Jogos-e a cigány nemzetiségi oktatás? Egy kutatás tapasztalatai. Teacher Education and Learning, 14, 25–40. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2015.ksz.02