A tanári pálya népszerűségének jellemzői és népszerűség-növelésének technikái Németországban

Authors

  • Judit Ütőné Visi Főiskolai docens, Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképző Központ
  • Irén Virág Főiskolai docens, Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2016.1-4.14

Abstract

A tanulmány1 egy nemzetközi kutatási projekt keretében készült, ami azt tárta fel, hogy a vizsgálatba bevont országok milyen stratégiákat követnek, és milyen kommunikációs módszereket alkalmaznak a pedagóguspálya népszerűsítésében. Németországban a népszerűsítési törekvések fontos elemei a helyi adottságokra és igényekre építő tartományi rekrutációs projektek, a szövetségi és tartományi szinten is támogatott, a nyilvánosság bevonásával zajló fejlesztések, amelyek a tanárok és a társadalom igényeihez egyaránt igazodnak, valamint a köztisztviselői előmeneteli rendszer kiszámíthatósága.

Downloads

Published

2016-12-20

How to Cite

Ütőné Visi, J., & Virág, I. (2016). A tanári pálya népszerűségének jellemzői és népszerűség-növelésének technikái Németországban. Teacher Education and Learning, 15(1-4.), 167–182. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2016.1-4.14

Issue

Section

Külföld