Szaktudományi, szaktárgyi és szakmódszertani tudás mint pedagógus kompetencia megítélése a pedagógusok körében végzett kutatás alapján

Authors

  • Barbara Kaknics-Kiss Tanársegéd, Eszterházy Károly Egyetem
  • Judit Ütőné Visi Szakmai vezető, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2017.1-4.05

Abstract

A tanári pályára lépés és az azon való előrehaladás feltételeit jelentik azok a tanári kompetenciák, amelyek a pedagógusképzés tartalmi és szemléleti átalakításával, illetve a tanári életpálya bevezetésével váltak széles körben ismertté. Ezek közé a kompetenciák közé tartozik a szaktudományi, szaktárgyi és szakmódszertani tudás. Tanulmányunk a TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1 projekt keretében végzett interjúkon alapuló kutatás eredményeit mutatja be, és arra keresi a választ, hogy hogyan vélekednek a tanárok erről a kompetenciáról, milyennek ítélik meg a saját kompetenciájuk szintjét, illetve mit tesznek annak javítása érdekében. A válaszok alapján megállapítható, hogy a kompetenciát egyértelműen fontosnak tartják. Általában elégedettek ilyen jellegű tudásukkal, de érzik a folyamatos fejlődés szükségességét, amelynek oka a társadalmi környezet, az iskolába bekerülő gyerekek ismereteinek, szokásainak és szocializációjának változása, illetve mind nagyobb különbsége.

Downloads

Published

2017-12-20

How to Cite

Kaknics-Kiss, B., & Ütőné Visi, J. (2017). Szaktudományi, szaktárgyi és szakmódszertani tudás mint pedagógus kompetencia megítélése a pedagógusok körében végzett kutatás alapján. Teacher Education and Learning, 16(1-4.), 61–72. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2017.1-4.05

Issue

Section

Műhely