A tantárgypedagógiák helye és szerepe a pedagógusképzésben
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2017.1-4.01Abstract
Az osztatlan pedagógusképzés bevezetése a pedagógusok diszciplináris tudásának és ennek megfelelően a diszciplináris képzésnek adott nagyobb teret a pedagógikum rovására. Ezért indokoltnak látszik a két terület között hidat képező tantárgy-pedagógiák szerepének alaposabb vizsgálata. Munkám első részében azzal foglalkozom, mi alkotja a pedagógusok tudásbázisát, és ennek a tudásbázisnak a megszerzése során milyen szerepet játszanak, játszhatnának a tantárgy pedagógiák. Elméleti keretként a Shulman (1986) alkotott tudásbázis leírást, és ezen belül is az általa kulcsfontosságúnak tartott pedagógiai szempontú szaktárgyi tudás (PCK: Pedagogical Content Knowledge) fogalmát használom majd. A szakirodalom alapján megkísérlem bizonyítani, hogy a tantárgy pedagógiának a jelenleginél sokkal nagyobb szerepet kellene játszania a pedagógusképzésben, hiszen a diszciplináris és pedagógiai tudás integrálásában – ami a pedagógussá válás szempontjából döntő fontosságú – kulcsszerepe van.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License