Pedagógusok tanulása Ázsiában

Szerzők

  • Gábor Halász ELTE PPK Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.01

Kulcsszavak:

Ázsia, pedagógusok tanulása, szakmai fejlesztés, innováció, gyakorlatba ágyazott tanulás

Absztrakt

E tanulmány azt vizsgálja, milyen hagyományait és létező formáit lehet megfigyelni a pedagógusok munkavégzésbe ágyazott tanulásának Kelet- és Délkelet-Ázsiában. A szingapúri, japán és kínai gyakorlat részletesebb bemutatása mellett a gyorsan fejlődő régió néhány más országának példáit is idézve mutatja be, hogyan segíti a pedagógusok tanulása azokat a reformokat, melyek célja mindenütt az elmozdulás a tradicionális, tanárcentrikus pedagógia felől a 21. századi képességek fejlesztését célzó, modern pedagógiai megközelítések felé. Az elemzés egyik célja segíteni annak megértését, miért szükséges a „pedagógusok képzése” mellett egyre gyakrabban használnunk a „pedagógusok tanulása” kifejezést.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-18

Hogyan kell idézni

Halász, G. (2023). Pedagógusok tanulása Ázsiában. Pedagógusképzés, 22(2), 5–34. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok