Pedagógusok tanulása Ázsiában
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.01Kulcsszavak:
Ázsia, pedagógusok tanulása, szakmai fejlesztés, innováció, gyakorlatba ágyazott tanulásAbsztrakt
E tanulmány azt vizsgálja, milyen hagyományait és létező formáit lehet megfigyelni a pedagógusok munkavégzésbe ágyazott tanulásának Kelet- és Délkelet-Ázsiában. A szingapúri, japán és kínai gyakorlat részletesebb bemutatása mellett a gyorsan fejlődő régió néhány más országának példáit is idézve mutatja be, hogyan segíti a pedagógusok tanulása azokat a reformokat, melyek célja mindenütt az elmozdulás a tradicionális, tanárcentrikus pedagógia felől a 21. századi képességek fejlesztését célzó, modern pedagógiai megközelítések felé. Az elemzés egyik célja segíteni annak megértését, miért szükséges a „pedagógusok képzése” mellett egyre gyakrabban használnunk a „pedagógusok tanulása” kifejezést.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.