Rovatszerkesztői bevezető – Didaktika napjaink tanárképzésében

Szerzők

  • Beatrix Fűzi
  • Dr. Horváth László

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.05

Kulcsszavak:

didaktika, pedagógusképzés, fejlesztés, felsőoktatás

Absztrakt

Előző lapszámunkban elindított sorozatunkba – amely a didaktika napjaink oktatásában betöltött szerepével foglalkozik – illeszkednek rovatunk aktuális írásai. A társadalmi-gazdasági környezet változásai kihívások elé állítják a pedagógusokat: kezelniük kell a tanulói populáció sokféleségét, sajátosságait, színvonalasan kell beépíteniük a digitalizáció vívmányait az iskolai munkába. Szerzőink a pedagógusképzők nézőpontjából mutatják be, hogy e kihívásokkal való sikeres megküzdésre miként készítik fel a pedagógusjelölteket a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Miskolci Egyetem képzései. Többek közt rámutatnak, miként köthetnek össze a didaktikai tartalmak különböző tantárgyakat, hogyan teremthető saját élményen alapuló, pozitív mintákban gazdag tanulási környezet a pedagógushallgatók számára és milyen lehetőségek kínálkoznak az elmélet és gyakorlat kapcsolatának megerősítésére. Szerzőink arra is kitérnek, milyen kihívások megoldása áll a további képzésfejlesztések középpontjában.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-18

Hogyan kell idézni

Fűzi, B., & Horváth, L. (2023). Rovatszerkesztői bevezető – Didaktika napjaink tanárképzésében. Pedagógusképzés, 22(2), 93–93. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.05

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere