Rovatszerkesztői bevezető – Didaktika napjaink tanárképzésében
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.05Kulcsszavak:
didaktika, pedagógusképzés, fejlesztés, felsőoktatásAbsztrakt
Előző lapszámunkban elindított sorozatunkba – amely a didaktika napjaink oktatásában betöltött szerepével foglalkozik – illeszkednek rovatunk aktuális írásai. A társadalmi-gazdasági környezet változásai kihívások elé állítják a pedagógusokat: kezelniük kell a tanulói populáció sokféleségét, sajátosságait, színvonalasan kell beépíteniük a digitalizáció vívmányait az iskolai munkába. Szerzőink a pedagógusképzők nézőpontjából mutatják be, hogy e kihívásokkal való sikeres megküzdésre miként készítik fel a pedagógusjelölteket a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Miskolci Egyetem képzései. Többek közt rámutatnak, miként köthetnek össze a didaktikai tartalmak különböző tantárgyakat, hogyan teremthető saját élményen alapuló, pozitív mintákban gazdag tanulási környezet a pedagógushallgatók számára és milyen lehetőségek kínálkoznak az elmélet és gyakorlat kapcsolatának megerősítésére. Szerzőink arra is kitérnek, milyen kihívások megoldása áll a további képzésfejlesztések középpontjában.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.