A didaktika szerepe a hallgatók tanárrá válásában a Miskolci Egyetemen

Szerzők

  • Emese K. Nagy Miskolci Egyetem Tanárképző Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.07

Kulcsszavak:

didaktika, tanárképzés, tanulás-tanítás

Absztrakt

Írásunk célja annak a bemutatása, hogy a Miskolci Egyetemen a didaktika milyen szerepet játszik a tanárrá válás folyamatában, amely eredményeképpen a hallgatók olyan tudással és képességekkel hagyják el az intézményt, amelyekkel sikeresen kezdhetik meg a tanári pályájukat.  A sikeres tanárrá válás tekintetében az egyetem továbbra is alapelvként kezeli, hogy a hallgatók magas szaktantárgyi tudással rendelkezzenek, ugyanakkor kérdés, hogy ezeknek az ismereteknek a közvetítésére hogyan készítik fel őket. Az írásban kitérünk a tanítás-tanulás folyamatának az értelmezésére, a tanítási-tanulási célok kijelölésére, a tanítás-tanulás folyamatra, módszerekre, eszközökre, valamint a pedagógiai értékelésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-18

Hogyan kell idézni

K. Nagy, E. (2023). A didaktika szerepe a hallgatók tanárrá válásában a Miskolci Egyetemen. Pedagógusképzés, 22(2), 103–113. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.07

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere