A pedagógusok reflektív gondolkodásának vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.03Kulcsszavak:
reflektív gondolkodás, pedagógusok szakmai fejlődéseAbsztrakt
A tanulmány egy pályakezdő, két éve tanító pedagógus reflektiv gondolkodásának több szinten történő vizsgálatát mutatja be két kvalitatív módszer, a támogatott felidézés és a strukturálatlan kognitív térkép segítségével. A felhasznált módszereknek köszönhetően lehetőség nyílik a reflektiv gondolkodás irányainak, szintjeinek, fajtáinak, rétegeinek és a reflexió-spirálnak a feltárására. A vizsgálatban a pedagógus önkéntes alapon vett részt. Az elemzések egy témakörön belül történt három órafelvétel, az ehhez kapcsolódó értelmezések és interjúk, valamint kognitív térkép kommentárjai alapján készültek. Az eredmények olyan pályakezdő pedagógus képét tárják fel az olvasók előtt, aki a tevékenysége során több tényezővel mérlegel.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.