Irodalomtanítás és pedagógusképzés
Egy összehasonlító irodalomtanítás-vizsgálat pedagógusképzési konzekvenciái
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.01Kulcsszavak:
irodalom, kompetenciák, pedagógusképzésAbsztrakt
Az irodalomtanítás karakterváltása című kutatási program itt bemutatott részkutatásában kilenc európai és Európán kívüli oktatási rendszer jelenlegi irodalomtanításának elméleti és gyakorlati kérdéseit vizsgáltuk meg. Négy modellt sikerült elkülönítenünk, melyek közül jelen tanulmányunkban az orosz, a francia és az amerikai irodalomtanítási modellt mutatjuk be. Feltárjuk a mögöttük rejlő tudáskoncepciók és pedagógiai célok mélyreható különbözőségeit is, majd rávilágítunk, hogy ezek miképpen kényszerítenek ki egymástól lényegesen különböző pedagógusképzési formákat, amelyek némelyike elkerülhetetlenné teszi az egyetem és a tanárképzés klasszikus modelljeinek újragondolását Magyarországon is.
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.