Irodalomtanítás és pedagógusképzés

Egy összehasonlító irodalomtanítás-vizsgálat pedagógusképzési konzekvenciái

Szerzők

  • János Gordon Győri

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.01

Kulcsszavak:

irodalom, kompetenciák, pedagógusképzés

Absztrakt

Az irodalomtanítás karakterváltása című kutatási program itt bemutatott részkutatásában kilenc európai és Európán kívüli oktatási rendszerjelenlegi irodalomtanításának elméleti és gyakorlati kérdéseit vizsgáltuk meg. Négy modellt sikerült elkülönítenünk, melyek közül jelen tanulmányunkban az orosz, afrancia és az amerikai irodalomtanítási modellt mutatjuk be. Feltárjuk a mögöttük rejlő tudáskoncepciók és pedagógiai célok mélyreható különbözőségeit is, majd rávilágítunk, hogy ezek miképpen kényszerítenek ki egymástól lényegesen különböző pedagógusképzésiformákat, amelyek némelyike elkerülhetetlenné teszi az egyetem és a tanárképzés klasszikus modelljeinek újragondolását Magyarországon is.

Megjelent

2024-05-02

Hogyan kell idézni

Gordon Győri, J. (2024). Irodalomtanítás és pedagógusképzés: Egy összehasonlító irodalomtanítás-vizsgálat pedagógusképzési konzekvenciái. Pedagógusképzés, (2.), 1–16. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.2.01

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok