A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés

Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről

Szerzők

  • Gergely Horváth

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.03

Kulcsszavak:

mentorálás, mentor, méltányosság, inklúzió, szakmai tapasztalat, tanárképzés

Absztrakt

A tanulmány a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, Pécsi Tudományegyetemen tanuló mentorait vizsgálja. A vizsgálat, áttekinti a mentorálási szakirodalmat, a programra vonatkozó megelőző vizsgálatokat. Az elemzés fókuszában a mentorok szakmai sokszínűsége áll. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a hallgatók milyen célokkal érkeztek a programba, hogy a mentori szerep mely előnyeit emelik ki, miképp értékelik saját fejlődésüket. A vizsgálat online kérdőívre épült, a mintát (N=180; n=50) képzéstípus alapján bontottuk. A vizsgálat eredményei rávilágítanak a mentorok magas bemeneti elvárásaira, a mentori szerep előnyeire. A válaszadók fejlődésükről számoltak be, azaz jövedelmezőnek találták a programban való részvételt.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-01

Hogyan kell idézni

Horváth, G. (2023). A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről. Pedagógusképzés, 22(1), 57–75. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.03

Folyóiratszám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek