A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés
Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.03Kulcsszavak:
mentorálás, mentor, méltányosság, inklúzió, szakmai tapasztalat, tanárképzésAbsztrakt
A tanulmány a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, Pécsi Tudományegyetemen tanuló mentorait vizsgálja. A vizsgálat, áttekinti a mentorálási szakirodalmat, a programra vonatkozó megelőző vizsgálatokat. Az elemzés fókuszában a mentorok szakmai sokszínűsége áll. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a hallgatók milyen célokkal érkeztek a programba, hogy a mentori szerep mely előnyeit emelik ki, miképp értékelik saját fejlődésüket. A vizsgálat online kérdőívre épült, a mintát (N=180; n=50) képzéstípus alapján bontottuk. A vizsgálat eredményei rávilágítanak a mentorok magas bemeneti elvárásaira, a mentori szerep előnyeire. A válaszadók fejlődésükről számoltak be, azaz jövedelmezőnek találták a programban való részvételt.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License