Rovatszerkesztői bevezető – Didaktika napjainkban
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.05Kulcsszavak:
didaktika, tanárképzésAbsztrakt
Az elmúlt évben Falus Iván főszerkesztésében és Szűcs Ida szerkesztésében megjelent a Didaktika kézikönyve, amely a tanítás tudományáról a mai igények szerint szól. A Didaktika c. könyv előző kiadása óta eltelt csaknem húsz esztendő jelentős változásokat hozott az oktatás területén, többek között ilyen a digitalizáció, a súlyosbodó pedagógushiány, a tanárképzés és a tanárjelöltek iskolai gyakorlatainak rendszeres átalakítása. A könyv megjelenése jó alkalom arra, hogy átgondoljuk a didaktika jelentőségét, alkalmazását napjainkban. Jelen lapszámunkkal sorozatot indítunk, hogy ezt különböző nézőpontokból megvizsgáljuk. Szerzőink foglalkoznak majd a didaktikai szempontok érvényesülésével digitalizált oktatási környezetben, a tanulás- és tanításértelmezések tanárképzésben betöltött szerepével, továbbá a didaktika iskolai gyakorlatokkal és szakmódszertanokkal való kapcsolatával. Sorozatunk első szerzője azzal foglalkozik, hogy a didaktika alapkérdéseire – mit, hogyan, hol és ki tanítson? – milyen válaszok adhatók a tanárhiánnyal sújtott, új hardver- és szoftverkörnyezetben. Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License