Rovatszerkesztői bevezető – Didaktika napjainkban

Szerzők

  • Beatrix Fűzi
  • László Horváth ELTE PPK Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.05

Kulcsszavak:

didaktika, tanárképzés

Absztrakt

Az elmúlt évben Falus Iván főszerkesztésében és Szűcs Ida szerkesztésében megjelent a Didaktika kézikönyve, amely a tanítás tudományáról a mai igények szerint szól. A Didaktika c. könyv előző kiadása óta eltelt csaknem húsz esztendő jelentős változásokat hozott az oktatás területén, többek között ilyen a digitalizáció, a súlyosbodó pedagógushiány, a tanárképzés és a tanárjelöltek iskolai gyakorlatainak rendszeres átalakítása. A könyv megjelenése jó alkalom arra, hogy átgondoljuk a didaktika jelentőségét, alkalmazását napjainkban. Jelen lapszámunkkal sorozatot indítunk, hogy ezt különböző nézőpontokból megvizsgáljuk. Szerzőink foglalkoznak majd a didaktikai szempontok érvényesülésével digitalizált oktatási környezetben, a tanulás- és tanításértelmezések tanárképzésben betöltött szerepével, továbbá a didaktika iskolai gyakorlatokkal és szakmódszertanokkal való kapcsolatával. Sorozatunk első szerzője azzal foglalkozik, hogy a didaktika alapkérdéseire – mit, hogyan, hol és ki tanítson? – milyen válaszok adhatók a tanárhiánnyal sújtott, új hardver- és szoftverkörnyezetben. Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-01

Hogyan kell idézni

Fűzi, B., & Horváth, L. . (2023). Rovatszerkesztői bevezető – Didaktika napjainkban. Pedagógusképzés, 22(1), 95. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.05

Folyóirat szám

Rovat

Eszmecsere