„Gondoljuk azt, hogy nincs iskola, sose létezett! Hogyan építenénk föl?”

Interjú Gádor Annával

Szerzők

  • Kolosai Nedda Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.4.04

Kulcsszavak:

Gádor Anna, interjú, életpálya, Rogers Személyközpontú Iskola

Absztrakt

Gádor Anna az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végzett matematika tanári és pszichológusi szakon. További tanulmányai során (Mérei Ferenc – Fonyó Ilona kiképző csoportja, Carl Rogers Személyközpontú Szemlélet képzése) megtapasztalta a pszichoterápiás és személyiségfejlesztő csoportokban a csoportdinamika hatását, ő maga is tart/ott személyiségfejlesztő- és esetmegbeszélő csoportokat egyetemi hallgatóknak, tanároknak és érdeklődőknek, valamint különböző módszerspecifikus képzéseket tanároknak. A Budapesti Tanítóképző Főiskolán töltött oktatói és tréneri évek után, az ottani élmények hatására 1990-ben kollégáival megalapította a Rogers Személyközpontú Iskolát, ahol a mai napig tanácsadóként és pszichológusként dolgozik. Az alábbiakban a vele készült interjú szerkesztett változata olvasható.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-01

Hogyan kell idézni

Kolosai Nedda. (2021). „Gondoljuk azt, hogy nincs iskola, sose létezett! Hogyan építenénk föl?”: Interjú Gádor Annával. Pedagógusképzés, 20(4), 76–91. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.4.04

Folyóiratszám

Rovat

Iskolateremtők