Tanító és óvodapedagógus hallgatók matematikai szorongásának vizsgálata matematikai képzésük tükrében

Szerzők

  • Réka Ökördi

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.02

Kulcsszavak:

matematikai szorongás, pedagógusképzés, tanító, óvodapedagógus, matematikai teljesítőképesség, mathematics anxiety, teacher training, primary school teacher, preschool teacher, math performance

Absztrakt

Kutatásunkban óvodapedagógus és tanító szakos hallgatók matematikai szorongását vizsgáljuk. 114 hallgató matematikai szorongásának szintjét első féléves tanulmányaik elején és végén mértük kérdőíves módszerrel. Eredményeink alapján elmondható, hogy hallgatóink szorongásának szintje rövid idő alatt is szignifikáns mértékben tud csökkenni és erősödni is. Fontos, hogy képzésünk során az erősen szorongó hallgatók szintjének csökkentésén tudatosan dolgozzanak az oktatók, miközben a kevéssé, vagy közepesen szorongók motivációját fenntartják, illetve erősítik.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-01

Hogyan kell idézni

Ökördi, R. (2023). Tanító és óvodapedagógus hallgatók matematikai szorongásának vizsgálata matematikai képzésük tükrében. Pedagógusképzés, 22(1), 36–55. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok