Rovatszerkesztői bevezető
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.06Kulcsszavak:
nyelvtanárok, szakmai tanárok, szótárhasználat, iskolai gyakorlatokAbsztrakt
A gyerekek és fiatalok tanításának-nevelésének sikeréhez a tanárjelöltek számos területen igényelnek felkészítést. A tanárjelöltek pályára vonzásában és a már gyakorló tanárok pályán tartásában fontos, hogy kompetensnek és fejlődőképesnek éljék meg magukat a problémákkal, kihívásokkal való találkozáskor.
Többek között az iskolatípustól és a tantárgytól is függ, hogy milyen megoldandó feladatokkal szembesül a tanár(jelölt) és milyen lehetőségei nyílnak a tanulók kibontakoztatására. Rovatunk cikkei két különböző tanárképző intézmény erőfeszítéseinek, pilot programjának bemutatásával irányítják rá a figyelmet az elméleti felkészülés és a terepen szerezhető gyakorlat jelentőségére ezúttal a nyelv- és szakmai tanárok nézőpontjából.
Hogyan járulhatnak hozzá a diákok fejlesztéséhez a szótárhasználat tanításában járatos nyelvtanárok? Miként segíthetik az iskolai gyakorlatok és az ott szerzett élmények feldolgozását célzó foglalkozások a szakmai tanárjelöltek tanári identitásának megerősítését egy változásokkal és kihívásokkal teli közegben? Ezekre a kérdésekre keressük a választ és számos további dilemmát mérlegelünk.
Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.