Rovatszerkesztői bevezető

Szerzők

  • Beatrix Fűzi
  • László Horváth

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.06

Kulcsszavak:

nyelvtanárok, szakmai tanárok, szótárhasználat, iskolai gyakorlatok

Absztrakt

A gyerekek és fiatalok tanításának-nevelésének sikeréhez a tanárjelöltek számos területen igényelnek felkészítést. A tanárjelöltek pályára vonzásában és a már gyakorló tanárok pályán tartásában fontos, hogy kompetensnek és fejlődőképesnek éljék meg magukat a problémákkal, kihívásokkal való találkozáskor.

Többek között az iskolatípustól és a tantárgytól is függ, hogy milyen megoldandó feladatokkal szembesül a tanár(jelölt) és milyen lehetőségei nyílnak a tanulók kibontakoztatására. Rovatunk cikkei két különböző tanárképző intézmény erőfeszítéseinek, pilot programjának bemutatásával irányítják rá a figyelmet az elméleti felkészülés és a terepen szerezhető gyakorlat jelentőségére ezúttal a nyelv- és szakmai tanárok nézőpontjából.

Hogyan járulhatnak hozzá a diákok fejlesztéséhez a szótárhasználat tanításában járatos nyelvtanárok? Miként segíthetik az iskolai gyakorlatok és az ott szerzett élmények feldolgozását célzó foglalkozások a szakmai tanárjelöltek tanári identitásának megerősítését egy változásokkal és kihívásokkal teli közegben? Ezekre a kérdésekre keressük a választ és számos további dilemmát mérlegelünk.

Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!

##submission.downloads##

Megjelent

2022-10-13

Hogyan kell idézni

Fűzi, B., & Horváth, L. (2022). Rovatszerkesztői bevezető. Pedagógusképzés, 20(2.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.06

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere