Matematikai szorongás az általános iskolában

A pedagógusképzés kihívásai a matematikai szorongás tükrében

Szerzők

  • Beáta Csimáné Pozsegovics Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Kampusz, Neveléstudományi Intézet
  • Anett Schlichter-Takács

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.03

Kulcsszavak:

matematikai szorongás, matematikai teljesítmény, matematikai képesség, pedagógusképzés

Absztrakt

Az 1950-es évektől kezdve számos kutatás vizsgálja a matematikai szorongást. A jelenség összetett, számos tényező kölcsönhatásának következményeképpen alakul ki, és szilárdul meg, mint a szocializációs tényezők, motivációs tényezők, kognitív természetű hatások, érzelmi, emocionális hatások, tanulással, oktatással kapcsolatos tényezők. A pedagógusképzésben oktató szakemberként azt tapasztaljuk, hogy a matematikai szorongás a leendő tanítók körében is nehézségeket okoz, ezáltal különleges figyelmet igényel. Tanulmányunkban a témában megjelent nemzetközi és hazai szakirodalmak eredményeinek összegzésére törekszünk.

Szerző életrajzok

Beáta Csimáné Pozsegovics, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Kampusz, Neveléstudományi Intézet

Adjunktus

Anett Schlichter-Takács

 

   

##submission.downloads##

Megjelent

2021-09-30

Hogyan kell idézni

Csimáné Pozsegovics, B., & Schlichter-Takács, A. (2021). Matematikai szorongás az általános iskolában: A pedagógusképzés kihívásai a matematikai szorongás tükrében. Pedagógusképzés, 20(3), 54–73. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok