Matematikai szorongás az általános iskolában
A pedagógusképzés kihívásai a matematikai szorongás tükrében
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.03Kulcsszavak:
matematikai szorongás, matematikai teljesítmény, matematikai képesség, pedagógusképzésAbsztrakt
Az 1950-es évektől kezdve számos kutatás vizsgálja a matematikai szorongást. A jelenség összetett, számos tényező kölcsönhatásának következményeképpen alakul ki, és szilárdul meg, mint a szocializációs tényezők, motivációs tényezők, kognitív természetű hatások, érzelmi, emocionális hatások, tanulással, oktatással kapcsolatos tényezők. A pedagógusképzésben oktató szakemberként azt tapasztaljuk, hogy a matematikai szorongás a leendő tanítók körében is nehézségeket okoz, ezáltal különleges figyelmet igényel. Tanulmányunkban a témában megjelent nemzetközi és hazai szakirodalmak eredményeinek összegzésére törekszünk.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.