Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.04Kulcsszavak:
gamifikáció, ének-zene, motiváció, pedagógiai kísérlet, tanárképzésAbsztrakt
A tanulmány röviden bemutatja a gamifikáció (jákosítás) módszerét, majd annak egy alkalmazási lehetőségét az ének-zene tanításban. A módszert olyan 7. osztályokban próbáltuk ki, ahol a tanulók nem tanulták emelt óraszámban az éneket, és nem is tartozott az ének-zene a kedvenc tantárgyaik közé. Az újfajta tanítási módszert a zenei romantika témakörén belül valósítottuk meg három tanórán keresztül. Pedagógiai kísérletünkben kontrollcsoportos vizsgálati elrendezést alkalmaztunk. A gamifikáció tanórai felhasználásával sikerült jelentősen növelni a tanulók motiváltságát. A gamifikáció új módszertani elem lehet az ének-zene tanításában, mellyel a tanárképzésben is érdemes foglalkozni. A tanulmányban bemutatott módszer ötleleteket adhat más tantárgyak tanításához is.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.