Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.04

Kulcsszavak:

gamifikáció, ének-zene, motiváció, pedagógiai kísérlet, tanárképzés

Absztrakt

A tanulmány röviden bemutatja a gamifikáció (jákosítás) módszerét, majd annak egy alkalmazási lehetőségét az ének-zene tanításban. A módszert olyan 7. osztályokban próbáltuk ki, ahol a tanulók nem tanulták emelt óraszámban az éneket, és nem is tartozott az ének-zene a kedvenc tantárgyaik közé. Az újfajta tanítási módszert a zenei romantika témakörén belül valósítottuk meg három tanórán keresztül. Pedagógiai kísérletünkben kontrollcsoportos vizsgálati elrendezést alkalmaztunk. A gamifikáció tanórai felhasználásával sikerült jelentősen növelni a tanulók motiváltságát. A gamifikáció új módszertani elem lehet az ének-zene tanításában, mellyel a tanárképzésben is érdemes foglalkozni. A tanulmányban bemutatott módszer ötleleteket adhat más tantárgyak tanításához is.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-09-30

Hogyan kell idézni

Kiss, B., Asztalos, A., & Józsa, K. (2021). Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei. Pedagógusképzés, 20(3), 75–91. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.04

Folyóiratszám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek