A digitális eszközök jelentősége a kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő inkluzív tanulás során
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.1.06Kulcsszavak:
kortárs támogatás (peer coaching), IKT, együttműködő tanulás, szakmai dilemmaAbsztrakt
A pedagógusok munkájuk során gyakran szembesülnek komplex és kiszámíthatatlan szakmai dilemmákkal. Ezért a pedagógus jelölteknek olyan együttműködő szakmai környezetre van szükségük, amely figyelembe veszi e sokrétű kihívásokat (Beaton és mtsai, 2020). Intézményünkben, Németországban, az IKT eszközöket alkalmazó kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő, inkluzív tanulás gyakorlatát azért vezettük be a pedagógusképzésbe, hogy elősegítsük a befogadással és a sokszínűséggel kapcsolatos pozitív attitűdök kialakulását a tanárjelöltekben. Továbbá egy középiskolában, Reutlingenben, bevezettük az együttműködő online tanulás gyakorlatát a diákok számára is, hogy a tanárjelöltek és gyakorló tanárok egyaránt megtanulják, hogyan vezethetik rá tanulóikat arra, hogy befogadó környezetben támogassák egymást.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.