A szemlélet- és gyakorlatváltást támogató programok jellemzői és jelentősége a pályakezdés idején – pályakezdő testnevelő tanárok reflexiói a MIP-NPET programról
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.03Kulcsszavak:
pályakezdő pedagógusok, testnevelés, tanulóközpontú módszertan, reflektív elemzés, érzelmi- és kortárstámogatásAbsztrakt
A kezdő pedagógusok pályán maradását alapvetően befolyásolja az első évek iskolában szerzett tapasztalatai mellett a pályakezdőként kapott szakmai támogatás. Tanulmányunkban áttekintést nyújtunk a testnevelő tanárokat támogató legjelentősebb szakmódszertani programokról. Részletesen bemutatjuk az elmúlt két évben lebonyolított „Pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogram”-jának ideológiáját, programját, és a résztvevő tanárok tapasztalatait saját reflexióik alapján. Célunk bemutatni a program, a pályakezdők szakmai fejlődésére legjobban ható elemeit és javaslatokat megfogalmazni a mentorálásukhoz.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.