A szemlélet- és gyakorlatváltást támogató programok jellemzői és jelentősége a pályakezdés idején – pályakezdő testnevelő tanárok reflexiói a MIP-NPET programról

Szerzők

  • Judit H. Ekler ELTE PPK
  • Judit Szivák ELTE PPK
  • Orsolya Némethné Tóth ELTE PPK
  • Miklós Koltai ELTE PPK

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.03

Kulcsszavak:

pályakezdő pedagógusok, testnevelés, tanulóközpontú módszertan, reflektív elemzés, érzelmi- és kortárstámogatás

Absztrakt

A kezdő pedagógusok pályán maradását alapvetően befolyásolja az első évek iskolában szerzett tapasztalatai mellett a pályakezdőként kapott szakmai támogatás. Tanulmányunkban áttekintést nyújtunk a testnevelő tanárokat támogató legjelentősebb szakmódszertani programokról. Részletesen bemutatjuk az elmúlt két évben lebonyolított „Pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogram”-jának ideológiáját, programját, és a résztvevő tanárok tapasztalatait saját reflexióik alapján. Célunk bemutatni a program, a pályakezdők szakmai fejlődésére legjobban ható elemeit és javaslatokat megfogalmazni a mentorálásukhoz.

 

##submission.downloads##

Megjelent

2022-10-13

Hogyan kell idézni

H. Ekler, J., Szivák, J., Némethné Tóth, O., & Koltai, M. (2022). A szemlélet- és gyakorlatváltást támogató programok jellemzői és jelentősége a pályakezdés idején – pályakezdő testnevelő tanárok reflexiói a MIP-NPET programról. Pedagógusképzés, 20(2.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok