Egészséggel kapcsolatos attitűdök, szorongás és megküzdés a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.02Kulcsszavak:
egészségtudatosság, megküzdés, sport, tanulmányi eredményesség, tanárképzésAbsztrakt
A kutatás célja a Debreceni Egyetem osztatlan tanárképzésében tanuló hallgatók (N=108) egészségtudatossággal kapcsolatos attitűdjeinek, valamint tanulmányi eredményességük vizsgálata. Az eredmények alapján a hallgatókra viszonylag rugalmas megküzdés jellemző, egészségmagatartásuk jobb az Európai lakossági egészségfelmérés (ELEF) kutatási adataival összevetve. Jelentős nemek szerinti különbségek csak egyes komponensekben mutatkoztak. A sportolás hatása önmagában jelentősen pozitív, ez azonban eltűnik az egészségtudatossági és tanulmányi komponensek bevonásával. Eredményeink betekintést helyzetképet mutatnak a tanárszakos hallgatók egészségtudatossági eredményességéről, amely trendjeinek pontos feltárása azonban további kutatásokat igényel, különösen az aktuális járványügyi helyzet okán.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.