Örökbe fogadjuk az iskolát! A Flensburgi Európa Egyetem tanárképzésének jó gyakorlata

Szerzők

  • Beatrix Vincze Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Karának

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.05

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy a tanárképzés területét érintő nemzetközi jó gy akorlatok közül bemutasson egy eredményes modellt, amelyben sikerül a hallgatókat az iskolai valósággal a képzés korai fázisában eredményesen szembesíteni. A Flensburgi Tanárképző Központ szervezésében a hallgatók egy norvég projekt mintájára egy hétre „örökbefogadnak” egy iskolát. A projektet vállaló hallgatók teljesen átveszik az iskola feladatellátását, amelynek tantestülete elutazik szakmai továbbképzésre. A tényleges projekt az előkészítéssel, megvalósítással és az értékeléssel együtt két és fél éves időszakot tesz ki, maga az egy hetes tanítás (adoptálás) egy szemeszterbe ágy azódik. A több éve folyó kísérlet sikeresen ötvöz több célkitűzést: erősíti az elmélet és a gy akorlat egységét, lehetőséget biztosít a tanárképzés kutatására, és előmozdítja a leendő tanárok szakmai professzionalizálódását és tanítási tapasztalatának bővítését, miközben az iskolai innováció motorja is (Winkel, Großmann és Grosch 2016).

 

Információk a szerzőről

Beatrix Vincze, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Karának

Egyetemi docens

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Vincze, B. (2019). Örökbe fogadjuk az iskolát! A Flensburgi Európa Egyetem tanárképzésének jó gyakorlata. Pedagógusképzés, 18(3-4), 106–118. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.05

Folyóiratszám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek