A Perjátszó Kör első tizenöt éve – A Jog és drámapedagógia intézményesülésének kezdetei az ELTE ÁJK-n

ÚJABB TENDENCIÁK A JOGI FELSŐOKTATÁS MEGÚJÍTÁSÁRA ELTE ÁJK-N

Szerzők

  • Balázs Rigó ELTE-ÁJK

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.3-4.03

Kulcsszavak:

drámapedagógia, perjátszó kör, mentorálás, mentorprogram, orioentációs napok, integrálás, társadalmi felleősségvállalás, jogi oktatás

Absztrakt

Jelen esettanulmányok célja, hogy bemutassa azokat a puszta jogszabályok tanultatásán túlmenő változásokat, amelyek az ELTE-ÁJK-n az utóbbi másfél évtizedben egészen napjainkig hatóan végbementek. A karon működő perjátszó kör játékos és korántsem pusztán ismeretterjesztő módon mutatja be a leghíresebb történelmi pereket, miközben a joghallgatók a szórakozáson túl mind a jogtörténet, mind az eljárásjog és a tárgyalás mikéntjébe is bepillanthatnak. A Mentorprogram a gólyák számára az Orientációs Napok és az évközi mentorálás keretében a teljes első évben végzi az integrációt. Míg a társadalmi felelősségvállalás keretében a hallgatók a jog világából kilépve, terepen is találkozhatnak azokkal a társadalmi kihívásokkal, amelyeket a jogszabályok keretében valamilyen mértékben megismerhettek.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-31

Hogyan kell idézni

Rigó, B. (2020). A Perjátszó Kör első tizenöt éve – A Jog és drámapedagógia intézményesülésének kezdetei az ELTE ÁJK-n: ÚJABB TENDENCIÁK A JOGI FELSŐOKTATÁS MEGÚJÍTÁSÁRA ELTE ÁJK-N. Pedagógusképzés, 19(3-4), 59–68. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.3-4.03

Folyóirat szám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek