A tanulás affektív pszichológiai nézőpontból

Szerzők

  • Katalin Gombos Doktorandusz hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar
  • Éva Bányai Egyetemi tanár, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar, Affektív Pszichológiai Intézeti Központ
  • Katlin Varga Egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar, Affektív Pszichológiai Intézeti Központ

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.06

Absztrakt

A tanulmány a pszichológiában lezajlott affektív forradalom főbb lépéseit összegzi. Ez az új megközelítés a kognitív és konatív mozzanatok mellett az affektív folyamatok fontosságát hangsúlyozza. Számos tanulmány kerül bemutatásra, amelyek az affektív folyamatok fontosságát igazolják. Körvonalazódik, hogy az affektív háttér alapvetően befolyásolhatja a megismerő folyamatokat: a figyelmet, emlékezetet, problémamegoldást, döntéshozást, stb. A kötődéselmélet keretében a tanár-diák interakció is elemzésre kerül. A szerzők két, a téma szempontjából fontos empirikus kutatásuk főbb eredményeit is összegzik: az egyik a szuggesztív tanáregyéniségek ismérveit, a másik az egyetemi hallgatók előadóikhoz főződő archaikus érzéseit tárta fel.

 

Szerző életrajzok

Katalin Gombos, Doktorandusz hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar

 

 

Éva Bányai, Egyetemi tanár, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar, Affektív Pszichológiai Intézeti Központ

 

 

Katlin Varga, Egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai Pszichológiai Kar, Affektív Pszichológiai Intézeti Központ

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-09-30

Hogyan kell idézni

Gombos, K., Bányai, Éva, & Varga, K. (2009). A tanulás affektív pszichológiai nézőpontból. Pedagógusképzés, 7(2-3.), 103–127. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.06