Pedagógusképzési modellek: a jövő pedagógusainak inklúzióval kapcsolatos attitűdjei, nézetei

Szerzők

  • Ildikó Pető Egyetmi adjunktus, Debreceni Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.08

Absztrakt

Napjainkban a hagyományos iskolákban a sajátos nevelési igényű tanulók inklúziója az egyik legjelentősebb oktatási kérdés, amivel szembe kell néznie mind az oktatáspolitikának, mind pedig az oktatás minden szereplőjének, nemzeti és nemzetközi szinten egyaránt. A szakemberek körében általánosan elfogadott vélemény az, hogy a megfogalmazott elvárások teljesülésének feltétele, hogy a pedagógusképzés intézményei olyan új pedagógusokat képezzenek, akik valóban képesek nevelni és tanítani az ugyanabban a tanteremben tanuló, különböző szükségletű gyerekeket és fiatalokat. Jelen tanulmány a magyar nyelven még ismeretlen ATIES, IPD és CIES vizsgáló eszközöket szándékozik bemutatni, illetve egy nemzetközi összehasonlító vizsgálat néhány tapasztalata alapján öt pedagógusképzési programot abból a szempontból megvizsgálva, hogy hol van a helye a fogyatékostani ismereteknek, aminek kapcsán külön figyelmet kap az „content infusion”, azaz a diffúz modell.

   

Információk a szerzőről

Ildikó Pető, Egyetmi adjunktus, Debreceni Egyetem

 

   

##submission.downloads##

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

Pető, I. (2011). Pedagógusképzési modellek: a jövő pedagógusainak inklúzióval kapcsolatos attitűdjei, nézetei. Pedagógusképzés, 9(1-2.), 103–114. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.08

Folyóiratszám

Rovat

Külföld